منو
  • پرداخت با موبایل
  • بهینه سازی موتورهای جستجو محمد زند

پرداخت با موبایل

پرداخت با موبایل: پرداخت با موبایل

پرداخت با موبایل

بررسی سرویس رعد بانک ملی؛ کارت نکشید، با موبایل پرداخت کنید

رسول قربانی 3:15 ب.ظ | 10 اسفند 1391 4

امروز یاد یکی از دوستانم افتادم که می‌گفت: “بانک ملی در ارئه خدمات اسمش بد در رفته وگرنه خدماتی دارد که حتی خیلی از مردم نمی‌دانند که بانک ملی چنین امکاناتی را دارد.” بنده هم با این دوست عزیز تا حدودی موافقم و جواب حرفش را یک چیز می‌دانم؛ آن هم ضعف اطلاع رسانی درست بانک ملی در معرفی محصولات و خدماتش است. رعد ملی بانک ملی هم یکی از آن مواردی است که قربانی این ضعف بانک ملی شده است. در این نوشته قصد داریم رعد ملی بانک ملی را معرفی کنیم.

rade-melli-way2pay-91-12-08

رعد ملی چیست؟

رعد خدمتی نوین در عرصه بانکداری الکترونیک می باشد که با استفاده ازبرخی خدمات بانکی بدون نیاز به هر گونه نرم افزار و یا سیستم های خاص به راحتی توسط هر مشتری که دارای یک سیم کارت همراه اول و یا ایرانسل و یک تلفن همراه با هر مدلی باشد ‏، قابل استفاده است.

کاربران می توانند به سادگی از امکانات آن بهره مند شوند. چون نیازمند نصب هیچ گونه نرم افزاری نیست و با تمامی گوشی های تلفن همراه موجود در بازار سازگار می باشد. کلیه امکانات آن از طریق منوهای بسیار ساده قابل دسترسی است.

 

روش ثبت نام و استفاده از خدمت رعد ملی

کاربران می توانند با گرفتن شماره #717* وارد سامانه رعد ملی شوند. پس از ورود به سامانه با ارسال عدد 7 ثبت نام در سامانه انجام می گیرد. هر کاربر می تواند 4 کارت خود را در سامانه تعریف نموده و بطور همزمان اطلاعات مربوط به آنها را در سامانه مشاهده و استفاده کند.

جهت استفاده از بخش معرفی کارتها و عملیات مسدود نمودن و اضافه نمودن کارت – موجودی و خرید نیازی به مراجعه به شعب نداشته و بلافاصله توسط کاربر قابل فعال سازی است. (مشاهده راهنمای تصویری ثبت نام)

 

امکانات رعد در حال حاضر

 در حال حاضر فقط دریافت اعلام موجودی توسط این سامانه امکان پذیر است و علاوه بر این مشتراکان سبا می‌توانند از آن به جای دستگاه توکن برای دریافت رمز موقت استفاده کنند. امکانات بیشتر آن در آینده نزدیک راه اندازی خواهد شد.

درخصوص استفاده از این سامانه بعنوان دستگاه تولید رمز یکبار مصرف مشتریانی که در سامانه بانکداری اینترنتی (سبا)‌ ثبت نام نموده اند در هنگام مراجعه به شعبه یک کارت حاوی کد محرمانه دریافت نموده و با وارد کردن آن در سامانه می توانند از تلفن همراه خود بعنوان دستگاه تولید رمز یکبار مصرف استفاده نمایند. (مشاهده راهنمای تصویری دریافت رمز یکبار مصرف)

kelidhaye-miyanbare-khadamat-rade-meli-way2pay-91-12-08

صرفه جویی در زمان و هزینه

تنها با یک شماره گیری ساده بدون نصب نرم افزار و یا تنظیمات خاص قابل استفاده می باشد. در این روش مدت زمان انتظار جهت پاسخگویی بسیار کمتر از روش پیام کوتاه بوده و بر عکس پیام کوتاه هنگام دریافت، اطلاعاتی روی گوشی تلفن همراه ذخیره نمی شود. با توجه به اینکه این سامانه از بستر مخابراتی (‌Ussd) به جای پیامک استفاده می نماید لذاهیچ هزینه ای برای کاربر ندارد. این خدمت را می توانید بدون پرداخت هزینه ای در سراسر کشور, حتی خارج از کشور استفاده کنید.

 

امنیت و دقت

برای استفاده از رعد ملی باید از رمز استفاده کنید که این رمز را تنها شما می دانید. در صورت مفقود یا ربوده شدن گوشی همراه، این خدمت برای دیگری قابل دسترسی نخواهد بود و با تعویض سیم کارت اطلاعات شما به سیم کارت جدید منتقل می شود.

با توجه به اینکه در این سامانه هیچ گونه اطلاعاتی در گوشی ذخیره نشده و اطلاعات شما به صورت کدگذاری شده در بستر USSD ارسال و دریافت می شودو مانند سیستم پیامکی نمی باشد لذا از نظر امنیتی نگرانی را درخصوص سرقت اطلاعات برای کاربر خود بدنبال ندارد. 

 

کارت نکشید، با موبایل پرداخت کنید

به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم، با کمک سامانه رعد می‌توانید به جای کارت کشیدن در دستگاه‌های کارتخوان فقط کافی است شماره پایانه را در موبایل خود وارد کنید و مبلغ را تعیین کنید تا پرداخت انجام شود. البته باید ذکر کنیم که این سرویس هنوز راه اندازی نشده است ولی به زودی راه اندازی خواهد شد.

کلیه فروشندگان محترمی که دارای پایانه فروش بانک ملی ایران می باشند می توانند با اعلام شماره پایانه خود به دارندگان کارت های بانک ملی ایران امکان پرداخت وجه خرید را از طریق رعد ملی بدون استفاده از کارت و دستگاه کارتخوان فراهم نمایند. ضمناً فروشندگان/پذیرندگان ملی در صورت عدم آگاهی از شماره پایانه خود به منظور آگاهی از شماره پایانه می­ توانند آن را که به صورت عددی 8 رقمی است در رسید پایانه فروش خود ملاحظه نمایند.

25 نظر

  • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

    ارسال آرشیو محتوا

    • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

      محتوای ارسالی از آرشیو 1393

به صفحه اول خوش آمدید